Pages

Sunday, March 24, 2013

Nikon D90

Satu sikap buruk saya.. suka memiliki tapi bila ada tak guna sangat pun.. saya dah ada satu dslr olympus e-450 dgn 2 kit lens.. jarang je gunanya, setahun ntah brp kali je kuar dari beg. outing pun tidak. dah lama jugak ni rasa teruja pulak nak D90, tapi tak terbeli lagi.. menahan diri, yela buat apa membazir, yg tu pun tak guna so abaikanla dulu
Saya teringat sorang kawan.. dulu dia sihat, skrg pun sihat jugak tp kadang2 kurang sihat sejak dia kena sawan. sejak hari tu jd batuk2 dan kadang2 kena sawan lg. Dulu dia berhajat nak beli dslr tapi tak terbeli lg masa tu. 2-3 hari yang lepas dia dah beli 1, canon EOS.. saya terfikir mungkin dia nak memenuhi hajat sementara sihat ni.. menikmati nikmat hidup yang sementara.. akan datang pun harap2 dia lebih sihat dan sembuhla dari penyakit dia tu, Insyaa Allah. Jadinya saya ni, keinginan nak D90 tetiba datang lagi hehe.. yela.. sementara hidup, duit bukan boleh buat bekal mati..(err.. tapi kalau duit tu dibuat sedekah dan amal jariah sudah tentu jadi bekalan mati nanti)

tetapi bila tengok harganya yg bolehla tahan tu.. rasa cam membazir pulak.. kalau saya betul2 serius dalam fotografi takpe.. ni kot jadi tukun dalam almari. kalau byr installment kereta boleh dalam 3 bulan tu.. kalau byr broadband yg x berapa broad ni kat 4 tahun boleh bayar... punya banyak fikir.. tp keinginan tu ada lagi.. hold la dulu..

*pic dari google

No comments:

Post a Comment