Pages

Thursday, December 6, 2012

Resdung

Beberapa minggu yg lepas me myself diserang resdung yang agak teruk. Mula-mula ingat selsema biasa aje maklumla musim hujan. lepas 2 minggu hidung berair lagi sebelah je pulak tu. Ni dah pelik ni.. selalu kalau resdung pergi ambik ubat homeopathy.. ubat dah abis stok.. tp disebabkan kerja byk tak sempat pergi.. hold dulu.. sekali satu petang, aku asyik bau busuk.. ingatkan pasir kucing ke.. abis semua tempat kucing dah bersih dah mop bau lg.. nak kata bau kucing mcm lain.. rupa-rupanya hidung aku!!!

cuak giler.. dah tak boleh hold gi klinik.. petang esoknya balik kerja terus gi klinik biasa nak gi homeopathy jauh mmg tak sempat.. doktor bagi ubat resdung dan antibiotik(aku tak suka!) tapi mcm tak jadi apa.. pergi farmasi pulak.. beli ubat titis oasis resdung. patut dia kt sapu je. tapi aku baca kertas dlm tu boleh titis.. tak tahan punya pasal aku titis dlm hidung. ok la skit.. tp yang aku perasan lepas minum kopi ke nescafe ke mulala rasa balik. bau busuk datang balik. pastu macam ada cecair dlm tekak.. eeii geli betul. nak makan jd tak selera.

next week nya, pergi klinik homeopathy pulak.. selalu serasi kalau resdung dgn ubat dia. dapat ubat mkn dgn yg titis dlm hidung. yang titis tu ya Allah.. memang pedih! tp bila dah sakit kan mmg dah tak fikir dah.. Alhamdulillah dah lega skit.

adik aku pulak ajak makan kat luar.. tak mau la aku.. dah tau dah mesti ada yg letak belacan ke tak pun seafood. alih2 bila balik dia tapau ketam blackpaper. sedih aku tgk.. sedih pasal aku suka makan tapi nak makan takuttt.. ketam tuu.. resdung baru nak reda skit. takpela rasa skit.. uhuks! yg lebih letak dalam peti. esok balik keje tgk ada lg dalam peti.. mencabar betul.. malam tgk ada lg.. sabarrr.. dah lapar ni.. nak makan nasik tak selara.. masak meggi kari.. hati teringat ketam.. ala tergodanya... tak boleh jadi.. last2.. emm ambik ketam panaskan balik.. ambik meggi letak dalam kuah ketam.. emm sedapnyaaaa.. takpe ubat ada..

maggie kari
dah jadi maggie ketam

No comments:

Post a Comment